Wednesday, 12 May 2010

suji

Posted by mrs. tarmizi at 12:30 pm





haaa.. gulai sardin lg ye?? hahhaa.. ni panaskan lauk semalam je.. ada lebih lg bekalan semalam.. so malam semalam aku wat suji.. korg penah makan tak suji ni??? klu org melayu asli tak pasti la plak aku kan... klu ada campur mamak2 skit, mungkin penah la kut makan suji ni.. slalu org wat kek suji, biskut suji bagai tu kan.. klu family aku ktorg wat suji ni makan ngan kari.. sodap ooooo.. menjilat jari jgk la... hehehe.. tu kalau aku la kan, korg tak tau la plak..hihihi.. sonang bangat masak suji ni.. simple yg amat2.. en hubby pun suko... hehehe...



bahan2

tepung suji

cili kering - kerat kecik2 ye

bwg putih - mayang

bwg kecik - mayang

biji sawi

daun kari

ikan bilis



cara2

-panaskan minyak.. tumiskan kan bwg putih, bwg merah, biji sawi ngan daun kari tadi

-da naik bau, masukkan ikan bilis tadi.. biar garing skit

-masukkan air plak.. agak2 la ye.. ikt brapa byk suji yg korg nak wat tu.. masukkan garam skit.. biar smpai mendidih

-bila da mendidih, baru masukkan suji tadi.. kaco cepat2.. klu lambat nti dia jd ketul2.. finish!! bley la dihidangkan ngan kari ye..

0 comments:

 

Template Design By:
SkinCorner