Wednesday, 5 May 2010

puding laici

Posted by mrs. tarmizi at 10:00 am
nie la puding yg aku ckpkan semalam tu.. puding laici.. hehehe.. ekceli aku nak wat puding lain, tp t'jadi puding laici la plak.. nasib baik sodap.. hihi.. klu tak membazir je kan.. nasib b'tkar menjadi puding laici.. hahaha.. tu la padahnye bila memasak pikiran nye ke lain.. hehehe.. berangan tak abis2.. angan2 mat jenin.. huhuhu..





nampak tu?? saja je aku ltak sebijik2 laici tu.. bru feel ms makan kan... hehehe..




PUDING LAICI

1 tin laici

1 tin susu cair - aku guna gold coin

gula - agak2 la ye.. aku ni kalau masak takde sukat2 nye.. main masuk je.. hehehe

sepeket agar2 - aku guna yg agar2 serbuk tu

air - yg ni pun korg kna agak2 jgk.. aku tak sukat pun.. hehehe



-masak agar2 smpai mendidih... then masukkan gula...

-bila da masak, masukkan plak air laici tadi...

-akhir skali korg masukkan susu cair plak.. kaco sekejap, then baru tutup api...

-buah laici tu korg bley la potong kecik2 and masukkan dalam acuan korg..

-ataupun korg bley jgk blend kan laici tu, tp jgn t'lalu halus.. biar kasar2 skit.. klu blend, korg masukkan laici yg blend tadi dlm agar2 yg korg masak td.. then bru bley masukkan dalam acuan.. tu je... hehehe..

-masukkan dlm peti ais.. sdap dimakan musim2 panas cenggini.. sejuk je tekak..


2 comments:

yaTy ♥ on 05 May, 2010 said...

bila nak anta umah presint 5??
hahahah..
=)

mrs. tarmizi on 06 May, 2010 said...

wakakak.. mai umah r.. bley makan byk2 skit.. hehee.

 

Template Design By:
SkinCorner