Tuesday, 25 May 2010

bubur jagung again

Posted by mrs. tarmizi at 3:00 pm


minum petang di hari ahad.. request by en hubby.. dia ni kan antu bubur jagung.. hehehe.. dlu aku tak suko mkn bubur jagung yg sejuk2, means yg bru kuar dr peti ais.. tp bl first time cuba, trus aku suko ko... da ketagih plak skrg.. kesejukan dia tu.. bayangkan, tgh panas2 ni masuk plak bubur jagung yg sejuk tu.. huhuhu.. nikmat ooo.. hehehe



BUBUR JAGUNG

jagung - 4 tongkol

santan - aku beli rm2

sago - basuh dlu ye

gula - 2 1/2 senduk kecik .. ikt suka la korg nak manis mcm mana kan..

garam - suku sudu kecik..



CARA2

-masukkan jagung dan santanke dalam periuk.. masak ngan api yg kecik je ye.. nti riso pecah minyak plak.. then korg masukkan gula plak..

-bl jagung da masak skit, masukkan sagu tadi.. biar smpai sagu tu jernih, means dia da masak la tu.. masukkan garam skit.. mak aku ckp sebab masukkan garam ni kita nak bg dia lemak2 skit.. aku ikt je.. hehehe.. da selesai ye.. bley la ngappp!!

0 comments:

 

Template Design By:
SkinCorner