Friday, 30 April 2010

nasi goreng udang

Posted by mrs. tarmizi at 2:00 pm
nie lunch kami sefamily.. semalam punya lunch da.. hihihi.. ekceli lauk ikan masak cuka tu ada lg dlm fridge.. tp tak tau nape tiba2 tekak ni nak makan nasi goreng plak.. nak wat makan mlm, mmg ktorg tak makan nasi da mlm2.. so tya en hubby ok ke klu aku wat nasi goreng lunch ni?? dia onn je.. hehehe.. so blk tu trus b'silat kat dapur masak nasi goreng ni.. kena pantas la kan.. kang anak da balik, lunch tak siap plak.. kelam kabut la jgk.. hehehe.. alhamdulillah, sompet jgk kami anak beranak makan nasi goreng ni.. klu tak kempunan la aku.. hahaha..



NASI GORENG UDANG

nasi - secukupnya

udang - t'pulang korg nak letak byk mana

cili kisar

bwg besar - mayang

baby corn - optional

sawi - optional

carrot - optional

serbuk pati ayam megi



-panaskan minyak.. tumiskan bwg besar tadi.. biar smpai naik bau...

-masukkan cili kisar tadi... biarkan sekejap

-masukkan udang tadi.. biar masak kemerah-merahan

-then masukkan baby corn dan carrot tadi.. masak smpai lembut.. perasakan dgn garam.. aku tambah serbuk pati ayam megi skit..

-baru masukkan nasi tadi.. kacau smpai rata.. then baru masukkan sawi tadi.. selesai suda!!



* korg bley la hidangkan nasi ni ngan telur mata @ ikan bilis goreng.. lg sodap.. hihihi..

1 comments:

cerita dewasa on 23 April, 2016 said...

Keep up the good work!
Thanks for sharing.
cerita dewasa / cerita 17 tahun / cerita panas
cerita sex / cerita abg / cerita bokep / gambar bokep
abg hot / gambar hot / cerita horny / cerita hot

 

Template Design By:
SkinCorner