Tuesday, 24 November 2009

9 Jenis Wanita Yg Jadi Perhatian

Posted by mrs. tarmizi at 5:56 pm
cantik ek mata pmpn ni... geram aku tgk.. nak mata cenggitu bley??? hahaha.. msti cun gile ni..

1. SIKAP KEIBUAN
-banyak lelaki yg terpikat pd wanita yg bersikap keibuan, lembut, mengambil berat dan penuh kasih sayang. wajah yg keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketika sedang stress, cemas, gelisah dan senang.

2. KEANAK-ANAKKAN
-dalam batas yang wajar, sifat keanak-anakkan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. mereka terasa terhibur dengan keletah anda, tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakkan yg melampau dan menyakitkan hati. tetapi sikap keanakan yg menyenangkan. misalnya kemanjaan wanita yg membangkitkan naluri kebapaan dan kelakian lelaki, wanita ceria membuat lelaki lebih ghairah.

3. PENUH PENGERTIAN

-sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan, memilih waktu yg tepat utk berbincang masalah dan sebagainya.

4. MENGHARGAI
-wanita yg menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki. berbeza dgn wanita yg suka diperlakukan dgn lembut, lelaki suka dihargai, dipuji dgn tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga.

5. MENJAGA PENAMPILAN
-lelaki menyukai wanita yg pandai menjaga penampilan agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. penampilan yg baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya.

6. PANDAI BERBICARA
-lelaki tertarik dgn wanita yg pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. walau topik perbualan yg disukai lelaki berbeza dgn topik kegemaran wanita, wanita tersebut dpt mengimbanginya. dia bukan sekadar teman berbual yg pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yg baik, serta mengalihkan topik yg agak serius kepada perbualan yg lebih menarik.

7. PANDAI BERGAUL DAN MENYESUAIKAN DIRI
-wanita yg pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. wanita tersebut tahu menghadapi org yg lebih tua dan cara berhadapan dgn org yg lebih muda. apabila berhadapan dgn suasanan yg baru, wanita tersebut tdk gentar, malah cepat menyesuaikan diri. dia mudah diajak ke mana saja dan tidak kekok samada di bandar atau di kampung.

8. MENGHORMATI DIRI SENDIRI
-lelaki suka wanita yg menghargai dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika. wanita yg menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yg baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya.

9. SIMPATI DAN PRIHATIN
-lelaki suka wanita yg murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yg susah. sayang pada kanak2 dan tidak memilih bulu. kebaikan yg wajar dan spontan mencerminkan hati yg mulia. ada kecantikan dalaman pada dirinya yg memancar keluar dgn indah dan mempesona.

got this emel smlm.. from fida.. best kan??? so, korg sume ada ke ciri2 wanita kat atas tu??? hehehe... aku??? satu pun takde... hahaha... sb tu la kna tinggal kut kan.. huhuhu... so, praktikkan la ciri2 yg ada kat atas tu dlm diri korg ek... msti jd kesayangan husband la pasni... yg pnting jgn hipokrit...

0 comments:

 

Template Design By:
SkinCorner