Thursday, 29 October 2009

...wang itu enggak penting...

Posted by mrs. tarmizi at 8:45 pm
smlm lepak2 ngan akak yg stu kursus ngan aku ms kat t'ganu dlu... lama da tak jmpa dia... gi lepak kat umah dia... skali skali berborak, bergossip... best jgk kan... hahaha... akak tu smpat lg bg amanat yg pjg lebar kat aku... lbh krg cenggini la ayat nye 'ko li alang2 da jd cenggini, cri la yg kayo2... yg byk duit.. bru snang hdp... jgn nak cri yg keje P**, P** @ Dr***** plak... nyusahkan je... jap2 takde duit... jap2 takde duit... kt plak yg kna kuarkan duit... nyusahkan je... mcm tu la lbh krg bebelan akak ni... pjg lg.. tp aku tak ingat la... hehehe... no komen... msg2 ada pndapat sndiri.. n for me, maybe it's true... maybe not... kt sndiri yg create our life... kt sndiri yg create hdp kt utk hepi ataupun tak...

trus teringat kat my bodyguard... dia bkn la SUB.. bkn officer... bkn datuk2 yg kayo2... dia adalah dia... biasa je orgnye.. simple... sederhana... humble... dan yg plg pnting dia bley trima aku yg buruk ni... bley trima aku yg bykkkkkk sgggttt kekurangan... bley trima aku yg makin hr makin tua n makin byk plak membebel... bley trima anak2 aku yg smakin hr smakin nakal... snang cite dia bley trima sume2 nye... tak pnah skali pun dia merungut psl aku... tak pnah skali pun dia ckp tak puas aty ngan aku... tak pnah skali pun dia marahkan aku... tak pnah skali pun dia tinggikan suara kat aku.... tak pnah skali pun ckp dia penat tiapp kali aku mtk tlg ngan dia... never say NO kat aku... susah snang dia sntiasa dgn aku.... cakapnye lemah lembut... penyayang orgnye... maybe bg org lain, u can get the better one... but for me, it's enough... mmg duit tu pntg... tp klu gaji je besar, perangai mcm syaiton nirrojim... huh... watpe kan??? wat skt jiwa je... sakit aty... merana smpai mati... aku pnah hdp ngan org yg gajinya m'cecah 3 ribu sbln... tp hdp aku tak hepi... tak mcm org lain... menangis hr2... mkn aty je... sume serba tak kna... hdp mcm dlm neraka... ngeri je bl ingat2 blk.... ckup la pe yg aku ada skrg... mgkn tak semewah org lain.. tp aku hepi... wpun sbenarnya aku byk mslh... hehehe... tp sb adanya dia, aku bley jd kuat smpai hr ni... aku bersyukur sgt2 sb Allah adiahkan dia utk aku... adiah yg tak ternilai utk aku dan anak2... bg aku hidup ni ntah utk brapa hr lg... mgkn sok lusa Allah da amik nyawa aku... slgi ada nyawa ni, aku nak hdp sehepi2 nye.. hepi yg dlu aku tak dpt... ckup la wpun skejap.. aku dpt pe yg slama ni aku nak... aku tau dia sygkan aku... syg yg amat2... perasan ke aku??? hahaha... tak mgkin... hehehe.. i know him... bg kami biarla kami susah skrg, asalkan kami snang kemudian... aku hrp pe yg aku dan dia wat akan menjadi... aku nak masa yg ada ni, kami gunakan sebaik2 nya... aku nak bhagiakan anak2 aku... with my bodyguard of course... kami da janji, kami akan lakukan pe pun asalkan anak2 hepi... anak2 bahagia... tak merasa kekurangan lgsg... tu la janji kami... hopefully sume tu dimakbulkan Allah... klu aku mati pun lps ni, takde la lg benda yg aku kempunan agaknya... hahaha... aku da dpt dari dia... kasih syg dia utk aku dan anak2 mmg tak t'bls smpai mati skalipun.. dia mmg sgt2 appreciate kami 4 beranak.. terharu aku bl ingat mcm mana layanan dia pd anak2 aku... slama ni tu la yg aku cri... bkn duit berjuta2... ckupla klu dia dpt bhagiakan 3 permata hati aku tu... tak ternilai sume tu dgn duit...

for u my bodyguard...'thanks for everything... u make me hepi.. u make me laugh... u make me smile 24/7... u're such a good guy... u're a great gift from Allah... luv u...

:_)

0 comments:

 

Template Design By:
SkinCorner