Saturday, 21 February 2009

~surprise!!!!!!!!!!!!~

Posted by mrs. tarmizi at 11:03 am 0 comments
smlm t.hari hajar msg aku...dia ajak aku kuar gi mkn mlm tu...ktnya da lama tak kuar mkn ngan aku...aku pun ok je la kan...bl aku tya dorg nak gi mkn kat mana, dorg kt gi tmpt yg tak penah aku gi...tmpt yg spesel...hehehe...teruja je dgr kan...kat kepala ni da t'byg ikan siakap r....siakap 3 rasa kan..best nye...blk tu fida tak blk skali ngan aku...ktnya dia ada hal ngan member dia...aku pun tak kisah la kan..blk je la sorg...lgpun da slalu sgt dia blk lewat sb tgu aku...sian dia kan...

ptg tu bl smpai umah aku msg fida, tya nak gi kul brapa...dia kt kul 8...dia ckp tak yah amik dia, sb dia ada hal nak kuar ngan membe dia lg...aku pelik gak...sb slalu nya ke mana pun dia ngan aku je...tp tak kisah la, sb dia pun ada kwn lain jgk kan...so, pas magrib tu aku pun siap2 la...my bodyguard pun ikt skali...sb hajar suh ajak dia...nak mkn rmai2 ktnya...

smpai je kat bwh umah hajar tu, aku col fida...nak bgtau ktorg da smpai...2 kali msuk mailbox... maybe takde line kot...aku pun col hajar...tp fida yg angkat...dia suh aku naik...ktnya umah hajar blackout...aku jenguk umah org lain, terang benderang je kan...pelik je aku...tp fida ckp umah hajar blackout sb ada bnda meletup...dia suh jgk ktorg naik...iktkan aku da mls nak naik...hehehe....mls nak parking kete da...tp sb da dgr mcm tu naik la jgk...pdhal dlm aty aku t'tya2, klu aku naik pun leh watpe...bknnye aku reti sgt nak watpe pun....dlm lif aku siap sound my bodyguard, tya dia klu kt naik pun pe kt leh wat ek???dia sengih je...hehehe

smpai je aku tekan loceng...ms tu dlm aty da kata, klu blackout msti loceng pun tak bunyi kan...tp ignore je ms tu....pastu bl hajar bkak pintu, tb2 kat blakang dia ada fida ngan zizul...nyanyikan lgu 'selamat hari lahir'....uuwaaaa :-( ....aku da t'kezut ms tu....da sebak da....t'haru sgt....seyes, aku tak expect pun dorg wat mcm tu....yg bodyguard aku da t'kejut smpai tak b'gerak2...actually ktorg punya besday dlm bln yg sma....tp dia cpt skit tuanya....1hb 2...hehehe...aku lmbt skit.... so dorg wat skali la utk aku n my bodyguard...sedey sgt aku ms tu...da kuar da skit airmata ni.... t'haru sgt2....tak sgka ada gak org yg msih sygkan aku...aku ingat aku da hilang org2 yg sygkan aku...tp rupanya rmai lg...

pe pun, to all of u.....hajar, fida, esron, zizul, faizul & azrol...thanks a lot...li hepi sgt dpt kwn2 mcm korg...baik, understanding, sporting, amik berat sgt2 psl li, pastu gila2...hahaha..tu yg best tu...really appreciate pe yg korg da wat....tima kasih sgt2...tak tau nak ucap mcm mana...tp mmg li appreciate sgt pe yg korg wat...hopefully our friendship kekal hingga akhir hayat....tima kasih ye sb hepikan li....syg korg sume.... :-)


ni aku, fida & hajar...hahahah....hepi je....

Friday, 20 February 2009

~pulau redang~

Posted by mrs. tarmizi at 12:01 pm 0 comments


entry kali ni psl pulau redang...gmbr kat sbelah ni kat pulau redang la...cntik kan????sbeno nya aku tak gi pun pulau redang ni...tak penah smpai pun... zizul yg gi...ni gmbr2 ni aku dpt dr dia r...pas tgk gmbr2 ni kan....aku rs nak gi sgt2 ke pulau redang ni...cntik la tmpt dia...t'ingin bebeno da...ntah bl la leh gi kan...tp mmg cntik la tmptnya... jtuh cinta da aku kat pulau redang tu....hehehe...si zizul tu plak bkn main b'lagak ngan aku kan... asyik 3G je...nak tjk pulau redang la konon nye...pdhal nak jeles kan aku...tak jeles pun...nti aku smpai gak kat sna...hehehehe...tp tak tau la bl kan....pe pun, thanks zizul anta gmbr2 ni kat aku... tak dpt gi pun takpe...leh gak tgk gmbr...so, lyan la gmbr2 kat pulau redang ni ye...hopefully, smpai la aku kat sna nti...insyaAllah....





ni gmbr pe aku pun tak tau...tak smpat nak tya zizul... zizul, klu ko bc blog aku ni tlg explain ye gmbr pe ni...hehehehe







ni plak, ikt pe yg zizul bgtau ni la tmpt nemo tgl.....ntah ye ntah tak...btol la kut kan..bl nemo tu da msuk dlm bnda ni, dia akan t'tutup mcm gmbr kat bwh ni...
























ni la yg aku nak tgk sgt...penyu b'telur...hehe...msti best kan...x sabo la aku nak gi sna....


Thursday, 19 February 2009

.::JODOH::. :-)

Posted by mrs. tarmizi at 12:16 pm 1 comments



jodoh tiada kaitan dengan keturunan...hanya belum sampai masanya...ia bagai menanti jambatan untuk ke seberang...kalau panjang jambatannya jauhlah perjalanan kita...ada org jodohnya cepat sebab jambatannya singkat...usia 25 tahun rasanya belumlah terlalu lewat...dan usia 35 tahun belum apa2 kalau sepanjang usia itu telah digunakan untuk membina kecemerlangan...nyatakanlah perasaan dan keinginan anda itu dalam doa2 lewat sembahyang... Allah mendengar...







wanita baik utk lelaki yang baik, sebaliknya wanita jahat untuk lelaki yang jahat...biar lambat jodoh asalkan mendapat Mr. Right dan biar seorang diri daripada menjadi mangsa lelaki yang tidak beriman kemudian nanti...

memang kita mudah tersilap mentafsir kehidupan ini...kita selalu sangka, aku pasti bahagia kalau mendapat ini...hakikatnya, apabila kita benar2 m'dapat apa yang kita inginkan itu, ia juga dtg bersama masalah...

kita selalu melihat org memandu kereta mewah dan terdetiklah di hati kita, bahagianya org itu... hakikatnya apabila kita sendiri telah memiliki kereta mewah kita ditimpa pelbagai kerenah... tidak mustahil pula org yg memandu kereta mewah (wpun sbenarnya tak mewah) t'paksa m'bayar lebih tatkala b'henti utk membeli durian di tepi jalan...org lain m'beli dgn harga biasa, dia t'paksa m'bayar b'lipat ganda...

ketika anda t'perangkap dlm kesesakan jalan raya, motosikal mencelah2 hingga mampu berada jauh di hadapan...anda pun mengeluh, alangkah baiknya kalau aku hanya menunggang sebuah motosikal seperti dia dan cepat smpai ke tmpt yg d'tuju...pdhal si penunggang motosikal mungkin sedang memikirkan bilakah dia akan memandu kereta di tgh2 bandar raya....

bukan semua yg anda sangka m'bahagiakan itu benar2 m'bahagiakan...bahagianya mungkin ada tapi deritanya juga datang sama...semua benda, pasti ada baik buruknya...
demikian juga perkahwinan...ia baik sebab ia dibenarkan oleh agama, sunnah Nabi, sbg saluran yg betul utk melepaskan syahwat di samping m'bina sahsiah dan sebagainya, tapi ia juga buruk sbb ramai org yg b'kahwin hidupnya semakin tdk t'urus...
ramai org menempah neraka sebaik sahaja melangkahkan kaki ke alam b'rumahtangga... bukankah ijab dan kabul selain menghalalkan hubungan, tanggungjawab yang t'paksa dipikul juga turut banyak??? bukankah apabila anda gagal melaksanakannya, anda m'bina dosa seterusnya jambatan ke neraka??? berapa ramaikah yg menyesali perkahwinan msg2 pdhal dahulunya mereka b'mati-matian m'bina janji, memupuk cinta kasih malah ada yg sgup b'korban apa sahaja asalkan segala impian m'jd nyata????

jika tdk sgp utk b'gelar isteri, tdk usah b'kahwin dulu....jika merasakan diri blm ckp ilmu utk b'gelar ibu ataupun ayah, belajarlah dlu....jika rasa2 blm b'sedia utk b'sabar dgn kerenah anak2, carilah dlu kesabaran itu...jgn b'kahwin dlu sbb kenyataannya ramai yg tdk b'sedia utk melangkah tetapi telah melompat, akhirnya jatuh t'jerumus dan tdk jmpa akar b'paut tatkala cb mendaki naik....berkahwin itu indah dan nikmat bagi yg benar2 mengerti tuntutan2 nya...
b'kahwin itu m'janjikan pahala tdk putus2 bagi yang m'jadikannya gelanggang utk mengukuhkan iman, mencintai Tuhan dan menjadikan syurga sbg matlamat....b'kahwin itu sempadan dari ketidasempurnaan insan kpd kesempurnaan insan - bagi yg mengetahui rahsia2 nya...
b'kahwinlah anda demi Tuhan dan NabiNya, bkn b'kahwin kerana perasaan dan mengikut kebiasaan...jodoh usah terlalu dirisaukan...tiba masanya ia akan dtg menjemput, namun perlu juga anda m'buka lorong2nya agar jemputan itu mudah smpai dan tdk t'halang...

seorang teman pernah b'pesan...

"KADANG2 ALLAH SEMBUNYIKAN MATAHARI...
DIA DATANGKAN PETIR DAN KILAT...
KITA MENANGIS DAN TERTANYA2...
KE MANA HILANGNYA SINAR...
RUPA2NYA....ALLAH NAK HADIAHKAN KITA PELANGI..... :-)


~cinta yg disemadikan tdk mungkin layu selagi adanya imbas kembali...hati yg remuk kembali kukuh selagi ketenangan dikecapi...jiwa yg pasrah b'tukar haluan selagi esok masih ada.... parut yg lama pastikan sembuh selagi iman t'selit di dada....~


p.s: entry kali ni psl jodoh...so aku dedicate kan spesel for hajar & esron....jglah r.tga elok2 ye... slg syg menyayangi smpai bl2...smpai mati klu bleh....b'tolak ansur...kak li doakan korg hepi & bhagia slalu....moga dipercepatkan rezeki anak...hehhee...murah rezeki...aman r.tga... insyaAllah...mcm yg aku janji hr tu...entry kali ni aku msukkan gmbr kawin hajar & esron...lovely couple kan...hopefully smpai bl2 la lovely ye....hehehehe...b'seri2 je dorg ni....muka bhagia...hrp bhagia smpai ke akhir hayat....




Wednesday, 18 February 2009

.::CINTA vs SUKA

Posted by mrs. tarmizi at 5:07 pm 0 comments
~ CiNtA vs SukA ~




di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang
di hadapan orang yang kita suka, hati kita akan gembira

di depan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga
di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin saja

jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku
jikalau kita melihat mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum

di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata
di depan orang yang kita suka, lidah bebas berkata apa sahaja

di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu
di depan orang yang kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar

kita tidak boleh merenung mata orang yang kita cinta
tapi kita boleh merenung mata orang yang kita suka

bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut menangis
bila orang yang kita suka menangis, kita akan membuat dia gembira

perasaan cinta bermula dari kata
perasaan suka bermula dari telinga


************************************************************************************

~jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka....umpama kita membuang telinga kita. tapi jika kita cuba menutup mata...cinta berbuah menjadi airmata....setiap orang akan mengalami ini dalam hidup mereka....cuma fikirkanlah bersama-sama siapa yang anda cinta~




.::spesel for kakak::.

Posted by mrs. tarmizi at 2:36 pm 1 comments
hr isnin hr tu aku col kpg...nak ckp ngan anak2 aku....rindu sgt kat dorg...mcm2 r sembang ngan dorg kan....kakak bgtau aku, dia da tkar kelas....dia da dok kelas no 1...sblm ni dia dok kelas no 2.... skolah dorg wat ujian...pas ujian tu, cg dia tkarkan dia ngan 2 org lg kwn dia ke kelas no 1....hepi sgt ms dgr cite tu...Alhamdulillah....syukur sgt2...takde yg lbh hepi bg sorg ibu melainkan bl dgr anak2 dia b'jaya...bru aku phm skrg...msti mak & abh pun hepi ms dgr aku lulus periksa dlu kan...smpai msuk UiTM...tu je adiah aku utk dorg dlu..cite lama da tu....hehehe..so, skrg turn aku plak hepi bl anak2 da b'jaya...mmg msih awalkan...tp aku b'syukur sgt2 anak aku lulus dan dpt dok di kelas yg 1st.....kakak, thanks ye...kakak da wat umi hepi...i'm proud of u...so, usaha lg ye... umi doakan kakak b'jaya dunia & akhirat...
aku ingat nak beli present utk dia...tp tak tau lg nak beli apa...maybe bju @ buku kut...hopefully dia ska....for angah & adik...ikt mcm kakak tau...rajin, bijak...ok....miss u all....






Tuesday, 17 February 2009

~khas untuk wanita~

Posted by mrs. tarmizi at 3:39 pm 2 comments
***************
WANITA
***************

tercipta engkau dari rusuk lelaki....
bukan dari kaki untuk dialasi....
bukan dari kepala untuk dijunjung....

tapi.....
dekat di bahu untuk dilindung....
dekat jua di hati untuk dikasihi....
engkaulah wanita hiasan duniawi....
engkaulah wanita istimewa....

sedarilah insan istimewa....
bahawa kelembutan bukan kelemahan....
bukan jua penghinaan dari Tuhan....
bahkan sebagai hiasan kecantikan....



*********************************************************

Monday, 16 February 2009

!!!!

Posted by mrs. tarmizi at 3:25 pm 0 comments



......10 orang perempuan yang cantik tak sma cantik dgn seorang perempuan yang sejuk mata bila di pandang......









~special for anak2 umi~

Posted by mrs. tarmizi at 9:55 am 0 comments
entry kali ni...aku wat special utk anak2 aku yg 3 org tu...mmg la dorg tak bleh nak bc pun, tak phm pun blog2 ni..tp aku nak dorg tau, aku syg sgt2 kat dorg...ni slh satu tnda syg aku kat dorg... hrp2 nti bl dorg da besar, dorg leh la tgk blog ni kan...hehehe..tu pun klu ada lg la....

utk kakak, haziq & hafiq....umi syg sgt2 kat korg tau...sori ye syg..umi tak dpt nak bg pe yg org lain ada...wpun kuarga kt tak lengkap, tp umi akan cb bg yg terbaik utk anak2 umi ni...jgn sedey2 ye...umi tak nak tgk anak2 umi nangis sb kekurangan ni...umi nak tgk anak2 umi hepi slalu...ok???wpun korg ni nakallllll sgttttt...tp umi syg giler kat korg....klu takde korg, rsnya umi tak leh nak b'tahan smpai skrg...

kakak, haziq & hafiq...
dok ngan opah & tokwan, jgn nakal2 tau...jd anak2 yg baik ye...anak2 yg soleh & solehah....dgr ckp opah & tokwan...blaja rajin2 ye syg....jd org yg b'guna...kakak nak jd doktor kan???so, blajar rajin2 ye...umi tau anak umi yg ni bijak sgttt....jgn mls2 ye syg....periksa bg dpt no 1 lg tau....nti umi blikan adiah...hehehe... for angah....jgn la mls2 ye...ikt mcm kakak....rajin je bc buku....be a good boy ok????angah kan nak jd inspektor...hehehe...so, kna la rajin2.... utk adik plak...hehehe..bdk yg plg nakal & byk kerenah ni....u're so cute...i love u very much....umi syg sgt kat adik....nti bl da skolah... blaja rajin2 ye syg...nak jd pe ek???? hehehe....yg umi tau adik slalu nak jd otomen je....hehehehe... nak jd pe pun takpe....asalkan yg bkn2 da la ye....

umi doakan anak2 umi b'jaya dlm sume yg korg wat...sntiasa dilindungi...murah rezeki....jgn wat umi susah ati ye....jd anak2 yg baik...tu je yg umi mtk....i try to give u the best....nti klu ada rezeki kt g tambun ek????kan umi da janji ms kakak dpt no 1 hr tu....insyaAllah...ada rezeki nti kt g...


ok...umi pun da tak reti nak ckp pe da....takde words yg bleh show how much i love u all....Allah je yg tau...umi tak nak hilang sorg pun...walau mcm mana susah pun, umi ttp akn wat yg t'baik utk anak2 umi...umi akn cb slgi umi mampu....asalkan anak2 umi hepi, bhgia...mcm anak2 org lain... dan yg pnting anak2 umi sntiasa ada ngan umi...wpun kt jauh, tp korg sntiasa dlm aty umi....miss u all....rindu sgt2...nti umi blk lg ye...tak puas rsnya b'cuti ngan anak2 umi ni...kt g jln2 lg ye...ok...umi syg sgt2....korg la buah aty umi, chenta aty umi....sume2 la...hehehehe....love u sooooooooooooooo muccccchhhhhhhhhhh....muuuuuaaaaahhhhhh....









haaa....ni la 3 org chenta aty aku tu...hehehe...sume muka bdk nakal kan....hahahaha














ni gmbr aku ngan dorg...ms raya thn lepas...













ni gmbr ms ktorg gi zoo bru2 ni...tgk la gaya anak2 aku yg nakal tu....b'tuah btol....










with my sons....love u syg...












ni plak aku ngan sorg2 nye anak pmpn aku....dia ni cerewet tau...bj aku kdg2 dia yg tlg plihkan...ada je yg tak kna...suke complaint... umi ni da gemuk la...tu la yg dia slalu ckp...panas je dgr...hehehe....umi syg kakak tau...syg sgt2...

Saturday, 14 February 2009

.::upin & ipin::.

Posted by mrs. tarmizi at 4:15 pm 0 comments
smlm aku, fida & zizul gi tgk wayang...cite 'Geng...Pengembaraan'...upin & ipin tu..ktorg tgk midnite...kul 12:10...coz yg lain2 sume da sold out...tp mmg best giler r cite tu...kelakar siut... tak larat aku nak gelak....dok plak sbelah si fida tu kan...lg la...dgr dia gelak je da wat aku pecah perut....hahaha..tp seyes mmg best cite tu....aku bg 5 stars la...mmg enjoy....mengekek2 ktorg kat dlm wayang tu....mmg penuh la org kan...so, klu korg nak tau pe sgt yg kelakar nye cite ni, korg g la tgk sndiri ye...bru best kan..adiossss...











Friday, 13 February 2009

~hajar & esron~

Posted by mrs. tarmizi at 11:41 am 1 comments
bosan sgt hr ni....ngantok plak tu....keje byk sgt2...aku mls da nak wat....klu bleh kan aku nak blk umah, nak tdo....msti best kan????hehehehe...

31hb lepas aku gi kelantan...membe aku, Hajar kawin...da selamat da dia....da jd wife org pun...so, kmi kwn2 sume gi la ke kelantan...ktorg naik bas kementerian...b'tolak dr putrajaya kul 12 mlm....ni first time aku smpai kelantan...gile punya jauh....penat btol r....smpai kematu la bontot ktorg ni....heheheh...ingatkan leh r tdo dlm bas tu kan...tp asyik berenti je bas ktorg ni... driver yg bwk pun sporting je..abg man ngan abg baha....jap2 berenti mkn la, minum la...bl da mkn, minum msti la nak terkucil kan...so, berenti la lg...

pttnya ktorg smpai awal la jgk, tp sb asyik berenti ktorg smpai umah hajar kul 11 lbh....sblm tu ktorg berenti mkn kat kuala krai...mkn nasi b'lauk...sdap....daging salai dia mmg best r...aku mula2 tu tak nak mkn...nak diet la konon....hehehe...tp bl da rasa daging salai dia, tak jd nak diet...aku share ngan bdk sorg ni...mkn sm2 r...tp seyes...mmg sdap....pas selesai mkn, ktorg trus ke umah hajar...

Da smpai tu nak cri port mandi la plak kan....t'paksa ktorg yg pmpn2 ni gi mandi kat masjid situ... ms nak gi mandi ni la aku t'jatuh...nsib baik tak msuk longkang...xcited sgt kan....hahahaha...nsib baik jgk tak rmai yg nmpak aku jtuh...klu tak msti kna gelakkan...hehehe..malu je...
da siap2 tu, ktorg gi umah hajar...ktorg mkn dlu..sb da lapo sgt kan..lauk dia best gak...kari lembu, ayam msak kicap, smbal belacan...ada la 2,3 jenis lg...tak ingat da...sume concentrate je mkn...lapo sgt la tu....da siap mkn ktorg msuk umah....tgk hajar b'siap...cntik....mmg cntik...suka tgk makeup dia...sweet je...nmpak ayu gitu...hehehehe...mula2 ktorg nak tgu jgk pengantin laki2 smpai...tp pengantin laki2 smpai lewat skit...so, ktorg b'tolak awal, nak gi shopping kat pasar siti khadijah...best....gila aku tgk batik kat situ...cntik2 sgt..lupa plak nak snap gmbo....tp harganye bleh tahan la jgk kan....ratus2 jgk la...da penat pusing2, shopping...ktorg blk...dr situ dlm kul 5 lbh r....

kul 8 lbh ktorg singgah mkn mee kuah kat machang....mmg best...tima kasih ye abg adi...bwkkan ktorg mkn kat situ...puas ati aku mkn mee tu....sdap r...nti leh r korg rasakan...da slesai mkn sume, ktorg b'tolak blk ke p.jaya....sb sume da penat + kenyang, msuk je dlm bas sume da pengsan...sume tdoooo.....sdar2 da smpai p.jaya...ktorg smpai dlm kul 5 pg....so, kat bwh ni gmbr2 ms knduri hajar tu....

utk Hajar & Esron ::..semoga berbahagia selalu....semoga diberkati & dimurahkan rezeki...cpt skit dpt anak tau...hahahaha...moga r.tga ni kekal hingga ke akhir hayat...insyaAllah..::


p/s: gmbr hajar & esron takde...tak smpat tgu dia...so, nti2 la aku msukkan gmbr merpati sejoli ni ek...









ni gmbr ms ktorg berenti sb sume da nak t'kucil....hehehe...ms ni kat gua musang...kpg my bodyguard..hehehe













































~ni geng2 driver...yg bju itam tu..yg ensem skitkan...hahaha...tu la abg baha, driver yg bwk ktorg ke kelantan...~















haa...ni hajar yg diapit oleh jejaka2 hensem NRE..hahaha..hensem ke??? :-)











~ni plak hajar ngan geng2 dia...dorg ni sume miss universe NRE...tmbh2 miss Fid tu...hehehehe~



















Thursday, 12 February 2009

~special entry~

Posted by mrs. tarmizi at 4:44 pm 0 comments
sebeno nya takde pe pun yg spesel....aku boring sgt da ni....bosan...tak tau nak watpe kan...td aku bkak aku punya tagged...da lma tak bukak...so punya la byk wish yg aku dpt dr kekawan... hehehehe...t'haru rasanya...tima kasih ye kekawan sume...so, kat cni aku msukkan la wish2 yg aku dpt dr kekawan aku tu....thanks a lot....really appreciate it...









sebeno nya kan....gmbr heart yg bear tu pgang blink2 tau...cntik sgt...























thanks kekawan sume....hepi sgt dpt kekawan mcm korg...

::jln2 zoo...::

Posted by mrs. tarmizi at 3:22 pm 0 comments
ms blk kpg hr tu, soknya tu aku bwk anak2 gi jln2 zoo taiping...sj je...da lama tak bwk dorg gi jejalan...msuk zoo pun free je kan...hehehe...sblm gi tu ktorg siap masak2 dlu...bwk bekal gi sna...bleh r b'kelah kat lake garden tu kan...mak aku la yg masak....masak lemak sayur, sambal tumis udang ngan petai...fullamakkkk...sodap tu....

pas zohor mcm tu ktorg gi la zoo....punya la besar zoo taiping tu kan..penat la b'jln....anak2 aku tu tak reti2 la plak letih kan...jln je...sronok je dorg tgk binatang2 tu....aku da penat da...siap singgah jap kat pondok kat zoo tu...lenguh kaki jln...maklum la da tua...hahaha....
si afiq tu kan byk mulut nya...ms kat kolam ikan tu, yati tya la kat aku...'kak li, ikan pe ni'...aku blm lg smpat jwb, tp da ada org tlg jwbkan....sapa lg, afiq la kan....dia jwb 'tu la ikan gelama mak ilai2'....aku ngan yati da pandang2 da...pstu pe lg...ktorg bantai gelak la...punya la kuat...nsib baik tak ramai org kat situ...hahahahaha...bertuah btol bdk sorg ni...ada je dia nak knakan org....

da abis round zoo, ktorg gi isi perut...da lapo sgt da ms tu....cr port yg takde org kan...bentang tikar...mkn rmai2...fuhhhh...best....tp tak ingat lgsg nak amik gmbr ms mkn...lapo sgt kut..hahahaha...

so, kat bwh ni gmbr2 ktorg ms kat zoo......layan la ye....hehehehe





















~ni aku ngan 3 org bdk yg plg nakal...hehehe...syg korg sgt2....muuuaaahhhh~





















































ni je la gmbr2 yg aku ada...tak amik gmbr binatang2 pun...yati je yg rajin amik...aku da jemu da tgk binatang2 ni...hahahaha...

~da tua :-( ~

Posted by mrs. tarmizi at 10:00 am 2 comments
hehehe...smlm besday aku...yg ke-29...da tua kan aku....huhuhu...pe pun aku hrp thn ni adalah thn yg plg hepi wat aku...thn yg plg bermakna wat aku....insyaAllah...korg doa2 kan la utk aku ye....hehehe...hrp2 thn ni aku & anak2 aku dimurahkan rezeki, diberi kesihatan yg baik...dipermudahkan sume urusan2 aku & anak2 aku....hrp thn ni adalah thn yg baik dr thn2 yg lps....tb2 sedey la plak.... :-(

pe pun aku hepi sgt...sb ada gak yg ingat besday aku ni...rmai yg wish aku...suke sgt2...hehehe... yg surprise nye..bos aku ingat besday aku..siap belikan kain sari utk wat bj lg...dr India tu...hehehehe...ngan besday card lg...pastu ada la my best frenz aku ni bg handbag....dia ni merangkap bodyguard aku la jgk...misha...sori ye..pjm words 'bodyguard' jap...hahaha....terkezut jgk aku bl bukak kotak adiah tu....hehehe..pe pun thanks ye abg mizi...suke sgt beg tu...kikikikkkk...membe2 yg lain tu blanja aku mkn je...so smlm ngan hr ni aku mkn free je la kan...pe pun...tima kasih ye korg sume..fida, hajar, faizul...best sgt dpt kekawan mcm korg..especially zizul....sedap ikan bakar yg ko blanja tu...tq...

anak aku yg sulung tu da bising...suh blk kpg..dia nak smbut besday umi dia ni...pndai je bdk ni...dia kt nak beli kek besar utk umi dia...byk duit dia kan???hmmm...duit aku la jgk yg terbang nti tu....hahahhaa...tima kasih ye kakak...nti umi blk ye...rindu sgt2 kat anak2 umi ni... blaja rajin2 ye syg...jd anak yg baik, soleh & solehah...amin...

















::adiah besday aku:: ada gak yg syg kat aku kan...hehehehe

Wednesday, 11 February 2009

~ balik kampung ~

Posted by mrs. tarmizi at 4:44 pm 1 comments
6hb hr tu aku blk kpg...blk ngan yati...ni sorg lg adik kesyangan aku...hehehe...sntiasa ngan aku...ms aku sedih, nangis...dia ada sama2...nangis sm2 ngan aku...ms aku gelak, hepi...lg la dia ada kan...hahahaha...pe pun...thanks ye yati...tima kasih sgt2....love u.....nti da dpt kuarters, kt dok sm2 ek...gi merendek sm2....hahahaha...gi mkn sm2...sume sm2 la...hehehe...

so,cite psl blk kpg...mmg plan nak blk awal...tp disbbkan keje yg tak penah nak abis2, kmi bertolak kul 5 jgk...kul 5 dok dlm area putrajaya lg...ni la first time aku drive jauh kan..hehehe... sblm ni plg jauh pun gi penang je...nsib baik la ada yati kan...tak la ngantok sgt..dok sembang je kan....kul 7 lbh ktorg smpai kat R&R Tapah...solat dlu...pastu mkn...kfc lg...hehehe...aku mkn set zinger tu...ngan chezy wedges...yummyyy...pastu dlm kul 8 lbh ktorg start gerak blk....aku da tak larat nak menguap da....yati siap kira lg brapa kali aku nguap...hahaha..ngantok r....tp akhirnya aku selamat jgk smpai....lbh kurang kul 10 gak ktorg smpai...so, bl da jmpa 3 org chenta aty aku tu apa lg kan...berkepit je la...rindu oooooo....da dkt 3 mgu aku tak jmpa dorg....lepas la rindu aku...sembang2, mkn buah2 yg aku ngan yati bli ms kat R&R tu...sempat la jgk anak2 aku ngan si aiman gemuk tu berposing...yati la yg rajin melayan pun...sabo ye yati...mmg bdk 3 org tu mcm tu...pantang jmpa kamera...


pas abis tu ktorg pun msuk r tdo...da penat sgt2...best nye la dpt jmpa tilam kan...tdo ngan anak2...sume nak tdo ngan aku...rindu kat umi la tu ye...hehehehe...anak aku yg bongsu ni ada satu tabiat buruk....b'ckp dlm tdo...hahahaha...pg2 lg dia da kejutkan aku ngan yati...tb2 je dia jerit..."ajit, bc ABC"....ajit tu abg dia..abg dia ni ada penyakit 'M' skit...hehehe...so yg si kecik ni pun konon2 nye nak jd abg kan...xcited sgt kut smpai dlm tdo pun jerit suh abg dia bc ABC...hehehe...terkulat2 la aku ngan yati tgk dia...ingatkan ktorg da lewat bgn...rupanya ngigau..adoiiiii..ptg stim btol r bdk ni....















ni la 3 bdk nakal tu....hehehe...
kakak, haziq & hafiq....umi syg sgt2.... :-)


???

Posted by mrs. tarmizi at 2:08 pm 1 comments

pe aku nak tulis ek???hehehe....tak reti nak gebang apa....just suka2...seronok tgk blog kekawan...sb tu la aku pun gatal2 nak wat blog...hehehe...leh la jgk kongsi saat2 hepi, sedih sm2 kan...best je tgk blog si misha tu kan....adik yg plg aku syg...wpun tak seibu sebapa....tp dia adik yg plg memahami aku...yg slalu tlg aku ms aku susah dlu....da lama tak jmpa dia...slama ni aku ingat dia da lupa kat aku...tp bru2 ni bl dia tegur aku dlm YM bru aku tau yg dia pun ingat lg kat aku...syg lg kat aku...hmm...sedihnye kan...dkat 6 thn jgk la tak jmpa dia...rindu sesgt kat dia....misha...i love u...hehehe...cintan2 plak kan...tp seyes, mmg aku syg kat dia...
 

Template Design By:
SkinCorner